Sedel sem na klopci in gledal
tire. Kot novopečeni lublančan sem hitro vzljubil ta kraj. Jesenski čas je
dodal svoje k čaru tega mravljišča. Pozno popoldansko sonce je padalo na perone
in se bleščalo z rdečih vagonov.
Veter mi je butal v obraz in
zaželel sem si toplega plašča. In kuhanega vina. Prekrižal sem roke na prsih in
se stisnil, da bi se ogrel. Sunek vetra mi je privzdignil kapo. Poveznil sem jo
nazaj na čelo, precej čez oči. Glavo sem skril med ramena in poskušal v spomin
priklicati kolikokrat in kam sem šel od tu z vlakom.
Enkrat sem šel v München in od
tam v Strasbourg. Jaz, izgubljeni sin, in danes slavni skladatelj, takrat moj
sošolec. Drugič sem šel na jug Slovenije, na vikend. Izlet in pol. Nisem bil
sam. Z lepšo polovico naju je razganjalo od najstniških hormonov in ves konec
tedna sva bila zaprta notri, gledala filme, jedla hrenovke in se ljubila do
onemoglosti. Tretjič sem šel v Frankfurt. Od tam pa nekam drugam. Nikdar sam.
Koliko ljudi se je že zaljubilo v
železniške postaje? Zagotovo nisem edini. Verjetno zadnje zatočišče iskrenih
čustev. Solz sreče ob prihodu. Neskončnih objemov, ko si ne želiš spustiti
tistega, ki odhaja, ker nikdar ne veš ali se sploh vrne. Razočaranih ljubimcev,
ki se zadnjič plaho dotaknejo v slovo. Popotnikov, ki vzhičeni zro v neznano
pot, ki jih čaka. Pijancev, ki se opotekajo in pazijo le to, da ne padejo na
tračnice.
Obožujem iskrena čustva, zato sem
se zaljubil v ta kraj. Tu v utrinku očesa prepoznaš lažnivca. Na žalost, kot
pravi Kajetan Kovič, se šele "z distanco rodi oblika" in lažnivca prepoznamo le
tisti, ki zremo v ta Babilon od daleč. Tisti, ki stoji pred njim, ga ne bo
nikdar prepoznal. Njegovih lažnivih čustev, namer, dvoličnosti in
sprenevedanja.
»Koman!« zaslišim. »Pa kje si
ti?«
Sedim in dvignem pogled spod
kape.
»Se opravičujem … se poznava?«
»Lejga tega ... Oplotnik! Mark
Oplotnik. Z gimnazije?«
Spomnim se. Bili smo krasna
družba. Neločljivi. Z različnih razredov, različnih svetovnih nazorov, vendar
smo se ujeli in pestro preživeli gimnazijska leta.
»In, kaj ti kej?« me vpraša.
»Pa evo, gre. Opazujem življenje
in čakam, da me pobere pljučnica.«
»Hahaha, car. Še vedno isti
zajebant.« Ni dojel. Očitno nisem bil dovolj smrtno resen. Nadaljujem njegovo
igro.
»Pa ti? Že iznašel zdravilo za
raka?«
»Ne, ne. Ne še. Hahaha!« Budalo.
»Trenutno sem dobil delo v bayerpharmi in se selimo v Nemčijo. Sem prišel
pogledat za karte za vlak, če bosta tastaredva od moje hodila gor, ker nimata
avta.«
»Uou, uou … počas. Se selimo? Od
tvoje?«
»Ja! Stari poročen sem že dve
leti! Lej,« mi ponosno pokaže čudovit prstanček. Prava princeska je z njim. »Se
spomniš tiste Karmen?«
»K si z njo začel v četrtem?«
»Ja, ja. No … evo. Trenutno je v
petem mescu. Molim, da bo fantek.« Molim, da bo punčka.
»Čestitke. Hvala za vabilo na
ohcet. Itak ne bi pršu, ampak vseen.«
»Hahaha, lejga tega. Ti jih pa
pokaš.« Kaj pa, če bi si ti gladko je**l mater?
»Če si talent, si talent. Ne,
res, čestitam. Očitno si si dobr postlal, a?« Glumim. Obožujem igro in presneto
rad imam to univerzalno gledališče z imenom Človeštvo. Maska, na masko, na
masko, na masko. Spodaj pa vse gnije.
Zavidam mu. V resnici mu vse
zavidam. Ženo. Spomnim se deklice. Luštna. Poštena. Odlično službo in otroka na
poti. Ampak igram. Igram, ker igrajo vsi in kdor ne igra, izpade iz igre. In
predolgo nisem igral, ker sem mislil, da lahko spremenim pravila igre. Zato
sedim tu na tej sveže prepleskani beli klopci in gledam tire in vagone in
ločujem iskrene od lažnivcev.
»Ej, dej pičim, Karmen me čaka v
avtu. Jo pozdravim v tvojem imenu. Lepo te je blo vidt! Drž se še naprej!«
»Ajde,« je vse kar utegnem. Med
poslavljanjem je bil že deset korakov stran.
Drž se. Kako neumen pozdrav.
Majhen nebogljen otrok se drži mamice. Ali pa pijanec plota, ali pa vojak svoje
puške. Jaz se ne želim držati. Ničesar. Držati se, pomeni biti odvisen. V žepu mi
zavibrira telefon. Pero. Kaj bi on zdaj rad?
»Oi. Povej?«
»Kje si stari?«
»Evo me. Povej?«
»Si doma?«
»Ne. A boš povedu al prekinem?«
»Čez eno urco bod zrihtan, te
poberem in greva na eno žurkico.«
»Kaj pa, če rajš ne?«
»To ni opcija. Pa kej lepga
obleč, pa obrij tisto svojo grdo bradico, ker bo baje nešteto materiala in
lahko bi počas že kakšno dubu.«
»Lahko ti pa spustim čelno.«
»Obleč se, ured se, čez eno uro
te poberem.« Pogledam na uro.
»Ob pol osmih?«
»Jap. Pridem do tvojga bloka. Pa
vzam zvešček s pesmimi. Bo taka bohemska družba in bo zihr kakšna padla na
tvoje sranje.«
»Krkol. Kreten.«
»Ajde, se vidmo!«
»Ajd.«
Pospravim telefon v žep in
pretegnem noge. Z rokami se oprem na stegna in na tretjem peronu opazim
starejšega gospoda. V nedeljski obleki se nemirno prestopa in nenehno popravlja
kravato. V roki drži čudovit šopek vrtnic. Sede na klopco, noge nemirno
prestopajo, vstane, par korakov sem, par tja.
Mimo pride skupina najstnikov in
mu med bučnim pogovorom in kriljenjem z rokami zbije šopek na tla. Režijo se in
hodijo dalje. Gospod se skloni in pobere ranjen šopek. Ena od vrtnic je
zlomljena in nekaj listov s cveta je odpadlo na tla. Izza hrbta mu prikoraka
starejša gospa. Zagleda jo. Objame jo okoli pasu, ona pa mu nasloni dlani na
lica in ga poljubi. Dolg poljub. Ko se razmakneta, ji pokaže šopek. Zasmeji se
in ga zopet poljubi. »Rada te imam,« ji preberem z ustnic na dvesto metrov, ko z roko v roko korakata proti podhodu.
Takšna je torej pomlad v jeseni …
Vstanem in odkorakam proti centru. Veter mi privzdiguje suknjič, ker so vsi
gumbi odpadli. Skozi luknjo v desnem čevlju mi hlad objema stopala, a se ne
dam. Človek, ki zna objemati jesen, zna objeti marsikaj in marsikoga. Mogoče pa
se tudi moja pomlad skriva za kakšnim vogalom.
Ni komentarjev:
Objavite komentar