Očitno so znova prišli časi
apologije in naš vek nujno potrebuje apologete. Svoj čas sem svojo pričevalsko
pot opravljal srčno in goreče, vendar sem ugotovil, da je bilo vse, kar sem
želel povedati v bran krščanstvu in Cerkvi, že neštetokrat povedano in zapisano,
zato sem se raje podal v knjižnice in hodil domov s kupi knjig cerkvenih
očetov, cerkvenih učiteljev in velikih apologetov. »Know you Bible,« pravijo
Američani in to sem nameraval storiti.
Sledeči zapis ne bo apologija,
ampak si bom drznil spisati polemiko. Po tem, kar sem prebral v TEM SPLETNEM ZAPISU, na katerega se nanaša moj zapis, se mi niti ne zdi vredno izgubljati
besed, ki jih avtor ne bi želel(!) razumeti. Apologijo bom prihranil za
naslednjič. Sedaj pa k polemiki.
Duh časa je na žalost tak, da
zahteva neštete deviacije in nas sili k ekscentričnosti, v kolikor želimo biti
opaženi. Ni več dovolj, da je tvoja misel prodorna, da so tvoje roke žuljave
ali da je tvoj spanec zreduciran na slabih pet ur. Ljudje opazijo zgolj dekadenčne, enoumne ali celo brezumne bedarije. Ali
gre to pripisati splošni aroganci, neukosti, lenobi ali enostavno zavrti
sposobnosti mišljenja je lahko tema zopet nekega drugega zapisa. Dejstvo je, da se množično bere le
sranje. Bere se povprečnost. Ceni se primitivizem. Sprejema se najnižje od
najnižjega, ker se višje nikomur ne zdi vredno povzdigniti.
Cerkveni očetje so si drznili
splezati na ramena velikana in so svoj pogled razširili. In enako so storili
cerkveni učitelji in apologeti ter veliki teologi, ko so se potem povzpeli na ramena teh velikanov - cerkvenih očetov. Danes vsi stojijo pod velikani. Pravzaprav so jih ti velikani tako zelo
prerasli, da ne vedo, da se gibljejo okoli njih. Ne zdi se jim vredno videti
več, ker je za to potreben napor(!) plezanja do ramen. Vendar pogled od tam je
krasen.
In v tem duhu časa povprečnežev v mišljenju, redukciji na materialno in nezmožnosti transcendenčnega umevanja stvarnosti, se najdejo avtorji, ki so za svojo publiciteto pripravljeni pisati o najbolj nizkotnih in primitivnih zadevah, da bi le kdo ošvrknil njihov blog in bi tako dobili samopotrditev. Vendar o fuku, joškah in kurcih lahko pišeš le tako dolgo. Potem ti zmanjka tem in moraš napisati nekaj provokativnega. Seveda najbolj priročna boksarska vreča vseh vekov je Rimskokatoliška Cerkev (v nadaljevanju Cerkev).
Seveda je lahko pisati zoper
Cerkev, kajti nihče več ne ve, kaj točno Cerkev je. Sočasno omeniš v prvem
stavku domobrance in slovenska ovčad bo brez premišljevanja požrla tvoj zapis. Pisati
o grehih Cerkve pa je točno tako, kot bi pogledal v ogledalo in se začel
opisovati. Kajti Cerkev je točno toliko grešna, kot je grešen svet v katerem
obstaja in točno toliko sveta, kolikor je sveto občestvo v katerem obstaja.
Avtor članka sam sebi meče pesek
v oči z očitnim neznanjem svetovne zgodovine in zgodovine Cerkve. Tudi
teologija mu je popolnoma tuja, saj si za začetek drzne omenjati svete knjige(!?)
Cerkve. Cerkev pozna le eno sveto knjigo in to je Sveto pismo. O tem, kako je
nastal kanon katoliške svete knjige ne bom pisal. Avtorju zapisa in bralcem
priporočam »schnellkurs« patrologije.
Nadaljuje s kritiko dogem in hierarhije
ne vedoč, da dogme in hierarhija ohranjajo trdno in homogeno katoliško skupnost
in v nered vnašajo red. Ponovno v oči bode strašno nepoznavanje in aroganca do
cerkvenih dogem in hierarhije na podlagi katerih sklepa, da je namen Cerkve
ustvarjanje vojske(?) po lastni potrebi.
Tudi kritika pokristjanjevanja in
izzvanih vojn in pobojev s strani Cerkve izzveni v prazno, ker (kot mnogi kvazi
kritiki Cerkve) uporablja besedno zvezo »v imenu« (drugega jim tako ne
preostane), kar a priori sporoča, da tega ni(!) počela Cerkev, temveč so to (vedno) počele posvetne oblasti, ki so za dosego svojih ciljev izkoristile
skupnost (ekklesio) ljudi. Dalje drzno nadaljuje o grešnosti ne vedoč, da je
ravno Cerkev tista, ki opozarja na dejansko grešnost ljudi in svari pred
morebitnimi posledicami, kadar se oddaljimo od Boga, od »podobe« ideala, ter
zapademo v greh. Cerkev mora svariti pred grehom, ker svet drugače greha ne bi
poznal in bi se mu ne mogel ogniti. Kogar moti svarjenje pred peklom, ki je
prispodoba za trpljenje v grehu, se mora vprašati ali ni mogoče tisti, ki se
sam boji pekla zaradi zavedanja svoje grešnosti?
Roke Cerkve so krvave ravno
toliko, kot so krvave roke ljudi, ki so Cerkev izrabili. Kajti Cerkev smo
ljudje. In ljudje smo grešni. Vendar imamo Boga, ki nas vodi iz greha, zato si
tudi poskušamo umiti roke in se kesamo svoje grešnosti in si želimo
poboljšanja. Zanimivo je, da ne obstaja nobena druga skupnost, ki bi ne bila
povezana s krščanstvom, in bi se bila pripravljena pokesati za svoje precej bolj
okrvavljene roke. Vendar ti isti ljudje, ki brez sramu pljuvajo po Cerkvi, takšne miselne tokove in morilske ideologije še vedno častijo in idealizirajo.
Najpogostejša kritika Cerkve je v
njenem bogastvu. Češ, da Cerkev zagovarja skromnost, sama pa je bajno bogata.
Mnogi duhovniki živijo v pomanjkanju. Večina bogastva se steka za vzdrževanje
cerkva, ki so potrebne za obhajanje bogoslužja, prav tako ogromno bogastva gre
za misijone in ostale karitativne ustanove, ki jih vodi Cerkev. Za razliko od
resnično človeških organizacij, Cerkev, kot skupnost božjih otrok, svoje
bogastvo deli in upravičeno in pravično, kot zahtevamo njeni pripadniki,
ohranja status največje karitativne ustanove na svetu.
Cerkev je daleč od škodljivega
elementa naše družbe. Cerkev je še kako potreben kažipot, ki ga potrebuje ves
svet. To pa zato, ker je Božja. Kar pomeni, da znotraj te skupnosti deluje Bog
s Svetim duhom, ki deli svoje darove. In vsakokrat, ko se nad človeštvo
zgrinjajo temni oblaki in človeštvo prežema dekadenca, nastavi Cerkev svoje
lice in pogumno nosi Kristusov križ, ki nam je naložen. Ni naša krivda, da se
svet odvrača od svetega, od zapovedi, od telesnih in duševnih del usmiljenja! Naša
krivda bi bila, če bi kot del ene, katoliške in apostolske(!) Cerkve prenehali
za vsako ceno stati za dogmami in bi prenehali s pričevanjem v Svetem duhu s
katerim nas blagoslavlja Oče in sledenjem zgleda, ki nam ga je dal v Sinu
Jezusu Kristusu. Tudi za ceno sramotenja, nerazumevanja, ne nazadnje ceno
izobčenja ali celo življenja. Nam kliki ne pomenijo nič in zato nas ni sram
pisati o Resnici.
Na, pa sem spet zašel v apologijo... Pa, kaj bi še govoril, poslušajmo raje, kaj nam pravi Bog:
»Blagor ubogim v duhu,
kajti njihovo je nebeško
kraljestvo.
Blagor žalostnim,
kajti potolaženi bodo.
Blagor krotkim,
kajti deželo bodo podedovali.
Blagor lačnim in žejnim
pravičnosti,
kajti nasičeni bodo.
Blagor usmiljenim,
kajti usmiljenje bodo dosegli.
Blagor čistim v srcu,
kajti Boga bodo gledali.
Blagor tistim, ki delajo za mir,
kajti imenovani bodo Božji
sinovi.
Blagor tistim, ki so zaradi
pravičnosti preganjani,
kajti njihovo je nebeško
kraljestvo.
Blagor vam, kadar vas bodo zaradi
mene zasramovali, preganjali in vse húdo o vas lažnivo govorili. Veselite in
radujte se, kajti vaše plačilo v nebesih je veliko. Tako so namreč preganjali
že preroke, ki so bili pred vami.« Mt 5,3-12
da, ANUS DEI
OdgovoriIzbrišibolj švoh...če bi bil bog zakaj bi mele cerkve strelovode????
OdgovoriIzbriši