Strani

petek, 26. april 2013

Iskrenost in dvojna merila


Zamerila je, ker sem pohvalil joške bivše deklice. Nisem bil (čisto) trezen. In, vem, ni bilo lepo, ampak bil sem iskren. Vedno sem cenil iskrenost. Poskušal sem ji razložiti, da nisem nič slabega s tem mislil in se ji opravičeval, češ, da je zame vseeno zelo lepa na drug način in ima druge kvalitete. Ko me je vprašala katere, sem predolgo razmišljal in odgovoril:
»Imaš res krasne, bujne in goste lase… in… in čudovito ga potegneš.« Hvala Bogu je pogovor potekal po telefonu.

Bolj, kot sem se potem skušal iz tega sranja izmotati in ji razlagal, kako napak vse skupaj dojema, bolj sem si zapletal zanko okoli vratu. No, na koncu je šla.Ljudje, ki znajo biti iskreni do sebe, bodo sprejeli tudi iskrenost v komunikaciji. Jebat ga, če imaš povešene joške, ne bodi užaljena, če rečem, da jih je imela bivša precej bolj čvrste. Sploh pa ti tega nisem naprej metal, ampak sem delal primerjavo. In če se mi zdijo tvoji argumenti slabi in tvoja načela zgrešena, ne bodi užaljen, če ti rečem, da si pezde, ker sem samo iskren.

Danes je baje srečno zaljubljena. Pa tista bivša s čudovitimi joškicami tudi. Pa verjetno še kakšna. Vse so zaljubljene. Vsi so zaljubljeni. Vsi imajo ljubljene. Vsi se nekaj igrajo.

Jeba je, ko se sprijazniš sam s sabo s tem, da si egocentričen ekscentrik, hkrati pa poskušaš biti bolj papeški od papeža. In potem misliš, da si dober človek, ker si iskren, ker zares ceniš to vrednoto. Totalen zajeb! Noben te ne šteka pol k**a in kdor se dela, da sprejema tvojo iskrenost in neposrednost, v glavi nori. Ker popolne iskrenosti nihče ne zmore prenesti.

Zgodba bi bila bedna, če ne bi bilo v njej elementa ironije. Gre pa tako: ker resnično cenim iskrenost, si želim, da bi ljudje do mene in v moji bližini bili iskreni. Najprej do sebe! Nato do mene. Kaj to pomeni?

Iskreni do sebe pomeni, da nisi en zavrt kurac, ki ima v rit zataknjen najdebelejši kol, ki ga lahko kupiš v Obiju. Da ne hliniš čustev, reakcij, da ne varčuješ s svojimi mnenji, argumenti in načeli. Ženske to obvladajo, ker ne znajo nadzorovati svojih čustev. Kadar so srečne, so srečne u tri pm do amena, kadar so razpizdene, so te sposobne z žlico zaštihat, predelat v klobase, skuhat in postreči lastni družini. Pravi moški je iskren v svoji načelnosti in trden v argumentih. To pomeni biti iskren do sebe.

Takšne ljudi imam rad v svoji družbi in marsikdo se ob meni tudi na tak način odpre. Postane iskren do sebe, odvrže maske, mi »jebe mater«, ko mu stopim na žulj, me treplja po rami, ko povem odlično šalo, mi pozorno sledi v debati, je vključen vanjo in sprejema mojo iskrenost.

In v čem je tu ironija? Ha, težava nastane, ko mi nastavijo ogledalo. Takrat vsa ta iskrenost zgine, izpuhti in totalno popizdim. Da itak ne vejo nič o meni, da naj se brigajo zase, da naj odjebejo in morijo komu drugemu. Pa vendar, ali ni možno biti iskren tudi v pozitivnih stvareh? Na primer: tvoja poezija je v kurcu, ampak mislim, da bo roman čudovit, ko bo končan? Taka poved, izrečena z iskrenostjo v srcu, mi polepša cel mesec. Narcis pa nič.

1 komentar:

  1. Iskrenost je cenjena predvsem v teoriji, v praksi so cenjene stvari, ki nekoga spravijo v dobro voljo, v iskrenost pa je bolje slepo verjeti.
    Tud sam preveč cenim iskrenost in vedno znova sam sebe z njo zakoljem. Žal.

    OdgovoriIzbriši